czwartek, 20 stycznia 2011

Niecodzienne codzienne rogaliki

Lubię zapach chleba robionego w domu. Nie wiem dlaczego, może po prostu to daje mi poczucie bezpieczeństwa. Moje dzieci też lubią się krzątać razem ze mną i podglądać czy wszystko rośnie jak potrzeba. Lencia przybiega wtedy do mnie z pytaniem "mode Ci pomadać" na ustach, a Hubert po prostu szybko biegnie po podstawkę, żeby siostra go nie ubiegła i mógł wszystko lepiej widzieć. W dziedzinie pieczenia chleba i bułeczek na razie co prawda raczkuję, ale mam nadzieję, że wraz z setną próbą będę z siebie zadowolona... Wyszukuję przepisy z adnotacją łatwe i próbuję.
Ostatnio wypróbowałam przepis Liski z Pracowni Wypieków.

Rogaliki nazywają się zwyczajne, chociaż zważając na poziom moich umiejętności, jeśli chodzi o pieczenie pieczywka, dla mnie w sam raz. Mała ilość składników dodatkowo zachęca.


Za autorką cytuję listę potrzebnych składników:

Rogaliki zwyczajne:
400 g mąki pszennej (raz użyłam zwykłej, a za drugim razem wymieszałam trochę z chlebową)
20 g świeżych drożdży
2 łyżki oliwy
1 łyżka cukru
1,5 łyżeczki soli
250 ml wody

Mąkę wymieszać z drożdżami i suchymi składnikami, następnie powoli wlewać wodę i oliwę. Zagnieść ciasto (powinno być dosyć luźne). Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na około godzinę.
Dłońmi rozpłaszczyć ciasto na okrąg (grubość ok.1-2 cm), Przeciąć nożem, tak aby powstało 6 lub 8 trójkątów. Zwijać rogaliki od szerszej strony.
Rogaliki ułożyć na blaszce i odstawić na kolejne pół godziny do wyrośnięcia.
Posmarować rogale miksturą sporządzoną z 4 łyżek wody i 1 łyżeczki cukru pudru.
Piec w nagrzanym do temperatury 190o piekarniku przez 20-30 minut (na dno piekarnika dobrze jest wysypać kostki lodu).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie pozostawione u mnie komentarze! :-)